Halloween party ideas 2015

Seorang pemimpin Umno mendedahkan bahawa anggota Majlis Tertingi (MT) semalam menyatakan kebimbangan terhadap kontroversi 1MDB dan isu pembelian tanah syarikat itu oleh Tabung Haji.


“Kami sokong perdana menteri, tetapi kami juga mahu beliau menyelesaikan masalah dalam 1MDB,” kata Datuk Tajuddin Abdul Rahman.

“Kami beri pandangan kepada bos supaya dana awam tidak digunakan untuk 1MDB.

“Kebanyakan kami juga tidak setuju Tabung Haji beli tanah (daripada 1MDB) kerana ia dorong tanggapan buruk terhadap kerajaan dan wang haji.

“Bagaimanapun oleh kerana Tabung Haji setuju jual tanah itu, isunya telah selesai,” katanya kepada Malaysiakini.

Anggota MT dan timbalan menteri itu juga berkata tiada pertengkaran dan perbincangan berjalan dengan baik.

“Suasananya bagus. Kamu tidak bolehlah harap kami diam membisu sepanjang mesyuarat, kamu suarakan pandangan dan cadangan,” tambahnya.

Tajuddin juga melihat Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menentang 1MDB.

“Muhyiddin juga mahu 1MDB berjaya,” katanya.

“Tiada siapa tentang 1MDB, kami tidak tolak 1MDB. Kami mahu GLC (syarikat berkaitan kerajaan) cemerlang.

”Kami mahu perkara ini selesai segera,tetapi kami tidak beri tarikh akhir,” katanya. - Mkini


from Lagi Berita http://ift.tt/1Rz21xO
Berita malaysia terbaru - terkini - terpopular siap di nikmati dan disajikan dengan penuh emosi, sebarkan pengetahuan kepad kalayak umum , jika anda merupakan pemerhati dunia internet dan pemerhati kemajuan informasi, maka jangan lupa follow blog ini dan sebarkan apa yang baca, karena pada dasarnya informasi adalah hak bagi semua manusia, selamat membaca dan selamat beraktifitas, blog post ini semoga dapat bermanfaat bagi anda semua, sampai juga di post post dan berita berita selanjutnya, dukung terus perkembangan blog.

Post a Comment

This blog needed you to understand the word spam - never spam on this blog, although i will not moderate all of it, but you will learn it yourself, educate yourself

Powered by Blogger.