Halloween party ideas 2015

Berikut ini adalah berita malaysia dan informasi terbaru hari ini untuk pemerintah diraja malaysia, selamat membaca, dan jangan lupa berikan komentar dan berikan pendapat anda tentang apa yang anda baca hari ini. selamat beraktifitas



Nampaknya berturut-turut berita malang buat PAS dalam minggu ini.. mula-mula diberikan 'kemenangan yang ditangguhkan' di Pengkalan Kubor kemudian satu kerusi EXCO Selangor dikurangkan.. Ini pulak Ahli Majlis digantung tugas pulak...



Punca Ahli Majlis ini digantung dipercayai ada kaitan dengan ucapannya yang membidas dasar perumahan kerajaan negeri Pulau Pinang yang di dakwanya lebih mesra pemaju seperti yang diamalkan BN.



Dalam membahaskan ucapan dasar Presiden PAS bertajuk "Terus Beristiqamah" - yang memasuki hari kedua - dalam Muktamar PAS di Batu Pahat itu Perwakilan Pulau Pinang mendakwa kerajaan negeri pimpinan DAP itu lebih cenderung memihak kepada pemaju perumahan daripada membela nasib rakyat negeri itu.



Biarpun apa yang didakwa oleh Izuree itu ada benarnya namun cara dan tempat ianya dipersoalkan kelihatan tidak wajar..



Kerana Izuree adalah salah seorang Ahli Majlis MPPP, sepatutnya beliau menggunakan peluang yang ada dalam mesyuarat untuk mempersoalkan dan membincangkan perkara tersebut dalam mesyuarat Ahli Majlis.



Bukannya membelasah dasar Kerajaan Negeri Pulau Pinang dalam Muktamar PAS yang lalu..



Baca apa komen Pemuda DAP dan AMK tentang kenyataan Izuree itu di ( SINI )



Rentetan itu Majlis Mesyuarat Kerajaan (MMK) pada 25 September 2014 telah memutuskan untuk mengeluarkan Iszuree Ibrahim (Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang - PAS) dari semua Jawatankuasa Tetap MPPP serta membekukan semua peruntukan beliau..






Maka meroyanlah Yusni Mat Piah dengan tindakan Majlis Mesyuarat Kerajaan itu.. beliau mengeluarkan kenyataan berbaur ugutan kepada Kerajaan Negeri Pulau Pinang..



Katanya "Keputusan perlu diputuskan secara kolektif &bersama, andai PAS masih dianggap rakan dalam Pakatan Rakyat"...



Kah.. kah... kah.. Kolektif dan bersama?.. Alo Brother.. Keputusan bersamapun hang langgar, la ni hang mau orang lain ikut keputusan kolektif dan bersama?



Lagipun mesyuarat EXCO yang dah putuskan tu... EXCO tahu tak EXCO..



Berikut adalah kenyataan media Yusni Mat Piah..



DEWAN PEMUDA PAS PULAU PINANG KECAM TINDAKAN GANTUNG TUGAS AHLI MAJLIS PAS DALAM MAJLIS PERBANDARAN PULAU PINANG (MPPP).



Dewan Pemuda PAS Negeri Pulau Pinang mengecam tindakan Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang difahamkan telah membuat keputusan melalui Majlis Mesyuarat Kerajaan (MMK) pada 25 September 2014 untuk mengeluarkan Sdr Iszuree Ibrahim (Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang - PAS) dari semua Jawatankuasa Tetap MPPP serta membekukan semua peruntukan beliau, meskipun beliau mempunyai 'track record' cemerlang sebagai Ahli Majlis.



Tindakan ini dipercayai susulan dari ucapan bernada teguran membina & memberi pandangan untuk menambah baik polisi pembangunan rakyat Pulau Pinang oleh Sdr Iszuree Ibrahim yang juga Bendahari Badan Perhubungan PAS Negeri (BPPN) P.Pinang sebagai pembahas yang dilantik mewakili PAS P.Pinang dalam Muktamar PAS yang berlangsung di Johor tempoh hari.



Hukuman 'gantung tugas' yang dikenakan terhadap beliau dengan berdasarkan laporan media yang disalah petik tanpa perbincangan secara bersemuka disifatkan sebagai keputusan yang tidak mencerminkan sikap demokratik, berat sebelah & tergesa-gesa.



Perlu diingatkan, perlantikan jawatan beliau bukanlah atas kapasiti individu, sebaliknya ia adalah atas kapasiti parti politik mewakili PAS. Maka sewajarnya pihak MMK turut mengambil kira pandangan & keputusan dari PAS P.Pinang sebelum membuat apa-apa keputusan, jika benar semangat kerjasama Pakatan Rakyat itu dihormati. Tindakan yang diambil ini dilihat seumpama merobek kembali luka yang baru hendak sembuh.



Bagi terus memelihara hubungan kerjasama Pakatan Rakyat, DPPN P.Pinang menggesa agar tindakan ini ditarik semula seberapa segera, sebelum timbul persepsi awam bahawa pemerintahan Kerajaan PR P.Pinang dilihat sama dengan Barisan Nasional dari sudut kebebasan bersuara.



Sidang mesyuarat Pakatan Rakyat yang tertangguh sejak selesai PRU13 perlu segera diadakan. PAS Pulau Pinang bersama Sdr Iszuree perlu diberi hak untuk memberi penjelasan penuh. Keputusan perlu diputuskan secara kolektif & bersama, andai PAS masih dianggap rakan dalam Pakatan Rakyat.



Sepertimana kami boleh bersabar dengan perbezaan pandangan & terbuka menerima kritikan, kecaman, cemuhan, sehingga dituduh "pengkhianat di Selangor" dari rakan kami, maka kami juga meminta supaya rakan kami juga dapat berjiwa besar berbuat begitu.



Selaras dengan tema "Memperkukuh Muafakat" yang diketengahkan Ketua Pemuda PAS Malaysia & penegasan Presiden PAS supaya "Terus Beristiqamah" dalam muktamar kami yang lalu, kami desak supaya isu ini diselesaikan segera sebagai rakan, bukan sebagai lawan!



MOHD YUSNI MAT PIAH

Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang

27 September 2014



Bila kena kat dia baru nak mintak orang lain 'berjiwa besar'.. beri penjelasan penuh.. keputusan perlu kolektif... pirahhhh!!



Yang kat Sungai Acheh dulu apa cerita?.. ada diikut keputusan kolektif?.. ada diberi penjelasan penuh?












from Anak Sungai Derhaka http://ift.tt/1vcZYVp

Post a Comment

This blog needed you to understand the word spam - never spam on this blog, although i will not moderate all of it, but you will learn it yourself, educate yourself

Powered by Blogger.