Halloween party ideas 2015

7 Jan 2015


Seorang wakil NGO Islam, Farouk Musa berkata pertemuan beberapa orang pemimpin dengan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad pada minggu lalu bertujuan untuk memberi tekanan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.



Pengerusi Islamic Renaissance Front (IRF) itu menjelaskan bahawa beliau dan dua wakil NGO Islam tersebut tidak mewakili kumpulan 25 orang Melayu ternama (G25), walaupun menyokong gagasan tersebut.



Pertemuan itu antara lainnya membangkitkan isu hudud, katanya yang menambah, ia turut disertai pengasasa Sisters in Islam, Zainah Anwar dan pengerusi Movement for a Just World (Just), Chandra Muzaffar.



"Ia bukan agenda G25, ia merupakan usaha sendiri di antara kami bertiga.



“Kami mahu menyuarakan kebimbangan mengenai kejadian di negara ini – kebangkitan suara ekstremis dan segalanya mengenai isu Isma (Ikatan Muslimin Malaysia) dan PERKASA.



"Mereka membuat apa saja yang mereka fikir betul, dan tiada siapa yang menegah,” katanya.



Ditanya lanjut mengenai kedudukan Mahathir sebagai penaung PERKASA, yang dilihat banyak pihak sebagai sebahagian daripada masalah tersebut, Farouk menjelaskan bahawa suara oleh bekas perdana menteri itu "penting".



"Najib tidak mendengar nasihat orang lain. Hanya Mahathir yang boleh kata sesuatu yang mungkin dia akan dengar," tambahnya.



Farouk menjelaskan bahawa Mahathir berpengaruh dan tegas dalam menyuarakan penentangan ke atas agenda Islam PAS dan hudud sebelum ini.



"Apa yang membimbangkan kita, kerajaan dan menteri juga menggoda PAS untuk membentangkan rang undang-undang hudud.



“Kita faham, sebagai pemimpin masyarakat sivil, alasan mereka untuk menggoda PAS adalah untuk memecah-belahkan Pakatan Rakyat,” katanya.



Farouk berkata Mahathir menghentikan agenda hudud sewaktu menjadi perdana menteri apabila agenda tersebut semakin mendapat tempat.



“Jadi kami mahu Mahathir nasihatkan Najib dalam agenda hudud, kerana kami fikir ia akan memecah belahkan negara,” katanya.

Malaysiakini





from indah.com http://ift.tt/1HMiusO

Dapatkan informasi informasi terbaru dan terhangat dengan cara klik join this blog, atau follow dengan email subscribe, dukungan andalah yang membuat blog ini akan terus berkreasi dan tetap ada di jajaran google search, jangan lupa untuk memberikan kometar dan jadikan ilmu yang anda baca ini berguna tidak bagi anda seorang, tetapi lebih baik lagi jika anda menyebarkannya dan membuat orang lain tahu apa yang anda ketahui hari ini, selamat beraktifitas.

Post a Comment

This blog needed you to understand the word spam - never spam on this blog, although i will not moderate all of it, but you will learn it yourself, educate yourself

Powered by Blogger.