Halloween party ideas 2015

Berikut ini adalah berita malaysia dan informasi terbaru hari ini untuk pemerintah diraja malaysia, selamat membaca, dan jangan lupa berikan komentar dan berikan pendapat anda tentang apa yang anda baca hari ini. selamat beraktifitas

Ketua UMNO Bahagian Bagan, Datuk Dr Shaikh Hussein Mydin ditahan bagi membantu siasatan berhubung penyebaran mesej berbaur hasutan berkaitan insiden di Plaza Low Yat.

Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Musa Sheikh Fadzir, berkata penahanan itu dilakukan sejurus Pengerusi Biro Pengaduan Awam, Badan Perhubungan UMNO negeri itu diminta tampil ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Seberang Prai Tengah di sini, untuk disiasat pegawai polis dari Bukit Aman.

Katanya, penahanan itu dimaklumkan dibuat Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar, yang mengarahkan Dr Shaikh disiasat mengikut Akta Hasutan 1948 selepas perbualan kumpulannya melalui aplikasi WhatsApp disebarkan.

"Kita percaya perkara ini timbul melalui kumpulan WhatsApp di mana ia disertai semua Ketua Bahagian UMNO seluruh Malaysia termasuk menteri apabila terdapat pengkhianat dalam parti yang menyebarkan apa yang ditulis Dr Shaikh dalam kumpulan itu.

"Selama ini dalam kumpulan itu hanya membincangkan mengenai masalah rakyat dan pembangunan negara namun apabila insiden Low Yat ini timbul, Dr Shaikh bertindak bertanyakan soalan mengenai perkara itu berlaku," katanya ketika ditemui di perkarangan IPD Seberang Prai Tengah, di sini, hari ini.

Terdahulu, Musa mengiringi Dr Shaikh hadir ke IPD berkenaan kira-kira jam 2 petang sebelum beliau dilihat menaiki kenderaan polis bagi dibawa ke Bukit Aman kira-kira jam 4 petang.

Musa berkata, beliau kesal perkara sedemikian berlaku, namun akur dengan undang-undang dan meminta polis menyiasat kes ini secara menyeluruh.

"Beliau hanya bertanya mengapa dan bagaimana kejadian itu boleh berlaku. Ini adalah perbincangan tertutup, orang yang menyebarkan perbualan kumpulan yang sebenarnya cuba menghasut.

"Saya minta polis menyiasat kes ini dengan teliti kerana membabitkan pemimpin kanan UMNO Pulau Pinang dan bersikap telus," katanya lapor Berita Harian




from Anak Sungai Derhaka http://ift.tt/1fJjyoL

Post a Comment

This blog needed you to understand the word spam - never spam on this blog, although i will not moderate all of it, but you will learn it yourself, educate yourself

Powered by Blogger.