Halloween party ideas 2015

Berikut ini adalah berita malaysia dan informasi terbaru hari ini untuk pemerintah diraja malaysia, selamat membaca, dan jangan lupa berikan komentar dan berikan pendapat anda tentang apa yang anda baca hari ini. selamat beraktifitas

Sekali baca apa yang Presiden Amanah, Mat Sabu kata tentang pendedahan Sarawak Report yang diulas oleh Tuan Ibrahim mengenai 1MDB, nampak macam dia baca tajuk saja terus bedal.

Kalau dibaca tajuk kebanyakkan laporan memang kenyataan Tuan Ibrahim Tuan Man mengenai pendedahan itu ianya kelihatan seperti menyokong kenyataan Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak.

Salleh mendakwa Sarawak Report cuba memperdayakan orang ramai mengenai laporan siasatan Ketua Audit Negara ke atas 1MDB dan PAS bersetuju dengan pendirian kerajaan yang mahu rakyat tidak terpedaya dengan laporan dikeluarkan Sarawak Report mengenai 1MDB.

Tetapi Salleh langsung tidak menyebut kerajaan akan mendedahkan laporan ketua audit negara itu manakalan Tuan Ibrahim mahu kerajaan mendedahkan laporan ketua audit negara yang diklasifikasikan sulit mengikut Akta Rahsia Rasmi itu

Jadi dengan itu kata Tuan Ibrahim kerajaan melalui medianya boleh menunjukkan di mana kesilapan Sarawak Report dan membuktikan bagaimana rakyat diperdaya laman sesawang berkenaan seperti didakwa Salleh.

Laporan penuh bacalah di SINI

Baca apa yang Mat Sabu kata ni..

Presiden Parti Amanah Negara (Amanah) Mohamad Sabu menasihatkan pemimpin politik tidak menampakkan kebodohan diri sendiri apabila mempersoal pendedahan Sarawak Report mengenai 1MDB.

Mohamad yang lebih dikenali dengan panggilan Mat Sabu berkata, pendedahan Sarawak Report itu dibuat kerana laporan audit 1MDB diklasifikasikan di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA).

"Pemimpin politik dan orang awam jangan jadi bangang. Sarawak report keluar kerana laporan audit 1MDB tidak diberi kepada awam malah diletak bawah OSA," katanya kepada Malaysia Dateline.

Tanpa merujuk kepada mana-mana pihak, beliau melahirkan kehairanan dengan sikap sesetengah pemimpin politik pembangkang yang membidas pendedahan Sarawak Report mengenai 1MDB.

Sedangkan kata beliau, pendedahan portal itu telah membuka mata banyak pihak terhadap maklumat baru skandal 1MDB yang sebelum ini tidak diketahui oleh orang ramai.

Laporan penuh bacalah di SINI

Kalau Mat Sabu baca sepenuhnya kenyataan Tuan Ibrahim tu tentu dia tak hentam ikut suka dia saja..





from Anak Sungai Derhaka http://ift.tt/29Q8c3U

Post a Comment

This blog needed you to understand the word spam - never spam on this blog, although i will not moderate all of it, but you will learn it yourself, educate yourself

Powered by Blogger.