Halloween party ideas 2015

Berikut ini adalah berita malaysia dan informasi terbaru hari ini untuk pemerintah diraja malaysia, selamat membaca, dan jangan lupa berikan komentar dan berikan pendapat anda tentang apa yang anda baca hari ini. selamat beraktifitas

Mungkin ternampak ada peluang untuk dijadikan isu maka lantikan seorang transgender sebagai ahli Country Coordinating Mechanisme (CCM) terus dijadikan modal untuk menyerang Kerajaan Pakatan Harapan tanpa menyelidik terlebih dahulu.

Ada yang berkata kononnya.. secara tidak langsung ini menunjukkan kerajaan sekarang mengiktiraf kelompok yang mempunyai kecelaruan identiti.

Sebab katanya lagi individu yang dilantik dalam jawatankuasa itu sepatutnya terdiri daripada mereka yang mempunyai integriti yang boleh mewakili suara negara dengan bijak dan matang.

Ada pulak yang terlebih pandai menyifatkan tindakan Kementerian Kesihatan melantik Ratu Trans Women 2017, Rania Zara Medina sebagai Ahli Jawatankuasa (AJK) dalam Mekanisme Penyelarasan Negara (CCM) Malaysia itu sebagai satu tindakan menghina undang-undang negara serta tidak sensitif dengan kedudukan Islam sebagai agama persekutuan.

Ada juga yang mengatakan ini adalah Pertama kali dalam Malaysia Baharu golongan LGBT dilantik dalam deligasi Kerajaan. Di dalam Malaysia Baharu Kerajaan PH, golongan LGBT telah diiktiraf..

Wanita UMNO pun tak ketinggalan menjadikan lantikan ini sebagai isu.. kata Ketua Wanitanya “This culture also violates the law under Section 377A of the Penal Code, Sections 25 and 26 of the Syariah Criminal Offences Enactment and Section 28 of the Syariah Criminal Offences (Federal Territories) Act.

“It is clear that the LGBT community's right to practise their lifestyle is still subject to the law, which does not allow it in Malaysia,” she said.




Padahal hakikatnya lantikan transgender ini bukanlah kali pertama dalam negara ini dan dimulakan oleh Kerajaan Pakatan Harapan, ianya telah lama dilakukan.. maknanya sejak dari era Barisan Nasional menjadi kerajaan lagi laaaa..

Baca ni..

SHAH ALAM - Timbalan Menteri Kesihatan yang berkhidmat pada 2009, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin mengakui pelantikan golongan minoriti seperti transgender menganggotai Mekanisme Penyelarasan Negara (CCM) berlaku ketika era pentadbiran sebelum ini. 
Menurutnya, lantikan golongan berkenaan telah wujud sebelum beliau menjawat jawatan di Kementerian Kesihatan lagi. 
Katanya, pelantikan berkenaan adalah mengikut prosedur sedia ada. 
“Mereka berperanan memberi pendidikan berkaitan kesihatan kepada golongan minoriti di negara ini. Tidak silap saya wakil daripada golongan pekerja asing, pelacur, transgender sudah ada dilantik dalam jawatankuasa itu sebelum ini. 
“Fungsi CCM ditubuhkan adalah untuk memberi pendedahan berkaitan kesihatan kepada golongan minoriti seperti itu,” katanya. 
Katanya, isu tersebut menjadi hangat ketika ini adalah kerana individu yang dilantik, Rania Zara Medina berkongsi mengenai lantikannya di media sosialnya sehingga menarik perhatian umum. 
“Bukan kerana BN atau Pakatan Harapan (PH) mentadbir, tetapi lebih pada individu itu sendiri yang telah kedepankan dirinya di khalayak ramai dalam media sosial sehingga timbulnya kekeliruan mengenai lantikan tersebut. 
“Dulu tidak timbul isu begini (individu dilantik dari golongan begini) kerana mereka tidak kongsi lantikan itu di media sosial, tetapi Rania telah melakukannya dengan berkongsi mengenai pelantikan tersebut,” katanya. 
Laporan penuh Sinar Harian di SINI

Jadi... maknanya lantikan ini bukanlah satu isu sebenarnya.. tapi dijadikan isu oleh pihak yang ketandusan isu..

Main serbu saja.. padahal dulupun dah ada lantikan ni.. tapi dulu awat diam?

from Anak Sungai Derhaka https://darisungaiderhaka.blogspot.com/2019/07/bukan-saja-transgender-pelacur-pun.html

Post a Comment

This blog needed you to understand the word spam - never spam on this blog, although i will not moderate all of it, but you will learn it yourself, educate yourself

Powered by Blogger.