Halloween party ideas 2015

Kecoh, Babi Masuk Parit | Sebanyak 70 ekor babi terperangkap di dalam parit kira-kira lima jam selepas lori yang membawa haiwan itu terbabas di Kilometer 62 berdekatan Parit 13, Sungai Nibong, dekat Sungai Besar, pagi tadi.

Kecoh, Babi Masuk Parit

Kesemua babi yang diletakkan di dalam gerabak sebuah lori muatan 6 tan terhumban ke dalam parit selepas lori berkenaan terbabas di jalan itu dalam kejadian berlaku kira-kira 10 pagi..

Saksi berkata, lori yang mengangkut babi dari sebuah ladang ternakan itu dipercayai dalam perjalanan dari Segari, Manjung, Perak ke Lembah Klang.

"Kejadian berlaku apabila lori yang membawa muatan berat itu gagal mengawal kenderaan ketika melalui jalan sedikit curam hingga menyebabkannya terbalik pada bahagian kiri kenderaan itu.

“Akibatnya, babi yang berada di gerabak terhumban ke dalam parit di sebelah kiri jalan,” katanya sambil menyatakan tiada babi mati dalam kemalangan itu.

Menurutnya, babi itu terpaksa diangkat menggunakan sebuah jentera jengkaut yang mengambil masa kira-kira dua jam sebelum dipindahkan ke sebuah lori lain.

“Proses menaikkan haiwan itu ke darat mengambil masa kerana babi terbabit terpaksa diikat sebelum dinaikkan dengan menggunakan jengkaut, bagaimanapun tiada laporan berhubung babi itu terlepas atau berkeliaran ke kawasan lain,” katanya.

Difahamkan, sehingga jam 4 petang tadi pemandu kenderaan terbabit masih belum membuat laporan polis berhubung kejadian berkenaan.

sumber
http://ift.tt/1cNGmT3


from KeZooM http://ift.tt/1Ext1EZ
via Kezoom
malaysian and informasi , online malaysian news, malaysian article , malay and today, today malaysian news and information, malaysian update, enjoy reading the article, spread the word what you read today to get more better future. thanks

Post a Comment

This blog needed you to understand the word spam - never spam on this blog, although i will not moderate all of it, but you will learn it yourself, educate yourself

Powered by Blogger.