Halloween party ideas 2015

Berikut ini adalah berita malaysia dan informasi terbaru hari ini untuk pemerintah diraja malaysia, selamat membaca, dan jangan lupa berikan komentar dan berikan pendapat anda tentang apa yang anda baca hari ini. selamat beraktifitas

Sebelum itu, buat yang tak faham apa bezanya antara JKKK dan apa menatangnya JKKK(P) itu dan kenapa ianya diwujudkan..

JKKK dilantik oleh Kerajaan Negeri dikebanyakkan negeri-negeri yang ada tetapi JKKK(P) pula adalah lantikan oleh Kerajaan Barisan Nasional di setiap negeri-negeri yang di kuasai oleh Pakatan Rakyat.

Selain dari dipercayai untuk mengekalkan perpecahan dalam masyarakat Kampung ianya juga bertujuan untuk memberikan penyokong-penyokong UMNO pendapatan bulanan..

Tugasnya sama dengan JKKK dan dikebanyakkan tempat JKKK(P) yang dilantik oleh pihak UMNO itu hanya mentekedarah gaji buta sebab semua kerja-kerja yang melibatkan penduduk Kampung dilakukan oleh JKKK..

Berikut adalah jawapan mengenai laporan Penduduk Kajang protes kehilangan Wan Azizah

.... Semalam 29 April 2015, terdapat sekumpulan yang mendakwa mereka ‘penduduk’ Taman Delima, berpiket kononnya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan mempersoalkan khidmat wakil rakyat Kajang. 
Bahtiar Mohd Annuar, 44, yang mengetuai piket tersebut berkata 'kehilangan' Dr Wan Azizah ketika mereka dilanda musibah . 
Mereka juga mendakwa 60 rumah penduduk rosak dengan atap diterbangkan angin dan Kampung Sungai Kantan pula dilanda banjir, tetapi Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail langsung tidak muncul. 
Bagi menjawab dakwaan ini, kami dengan tegas menolak fitnah ini, kerana YB Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, awal-awal melakukan kunjungan bersama dengan staf Pusat Khidmat Rakyat DUN Kajang, Ahli-Ahli Majlis Perbandaran Kajang dan JKKK, bertemu dan menziarahi rumah yang terbabit akibat rebut. Dalam lawatan itu juga, YB Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail telah meminta Ketua Kampung Batu 13, Saudara Abdul Hanif Yazid untuk mentaksirkan jumlah kerugian, untuk beliau salurkan bantuan.
Bukti lawatan telah dimuatkan dalam FB Pages Dr Wan Azizah Wan Ismail seperti berikut:
 
Pada April 23 at 3:39pm ·

Meninjau permasalahan rakyat di Tmn Delima dan kawasan persekitaran. Lebih 60 buah rumah mengalami kerosakan atap akibat kejadian puting beliung..insya Allah kita akan cuba membantu sewajarnya..
 
Di hari yang sama iaitu selepas lawatan ke Taman Delima, YB Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail melawat Sungai Kantan. Ketibaan beliau disambut oleh Ketua Kampung Sg Kantan, Saudara Khalid Mohd Ridhuan. 
Posting dalam FB Pages Dr Wan Azizah Wan Ismail, adalah seperti butiran berikut:
Pada April 23 at 3:56pm ·

Di Sungai Kantan..menziarahi rumah-rumah yang terjejas akibat banjir kilat..hujan lebat dan ribut di Kajang petang semalam..kita minta Ketua Kampung uruskan tarikh yang sesuai untuk kita baiki kawasan persekitaran..
 
Sehubungan dengan itu, Ketua Kampung Batu 13, Saudara Abdul Hanif Yazid telahpun menyerahkan senarai 77 buah rumah yang rosak akibat dilanda ribut kepada pegawai Pusat Khidmat Rakyat DUN Kajang, Saudara Mohd Rashidi Hassan. 
Tarikh dan waktu serahan bantuan kepada mangsa ribut diatur oleh JKKK dan kami menjangkakan pada Isnin atau Selasa ini. 
Kami juga ingin memaklumkan bahawa YB Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail memperuntukkan lebih RM20,000 untuk bantuan seumpama ini, melibatkan Sg Kantan, Taman Kota Cheras dan Kampung Batu 10, di mana sebahagian rumah penduduk terjejas akibat ribut dan banjir. 
Kami berharap dengan paparan bukti yang kami sertakan ini, cukup untuk menjawab fitnah yang dilemparkan terhadap calon PRK Permatang Pauh, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail. 
Daripada siasatan kami, kami mendapati bahawa piket yang dianjurkan tersebut, didalangi oleh Umno, di mana jurucakap mereka adalah Pengerusi JKKKP (Lantikan Umno) di Kampung Bukit Dukung. 
Untuk makluman, kejadian ribut yang melanda di Taman Delima tiada kena mengena dengan Kampung Bukit Dukung, kerana ianya adalah kawasan yang berlainan kerana Taman Delima terletak dalam Kampung Batu 13. 
Oleh kerana itu jelas di sini, bahawa, piket yang ditaja Umno ini dengan membawa orang-orang dari luar kawasan terbabit, yang langsung tidak terbabit dengan kejadian ribut, dibawa masuk dalam laporan media, semata-mata hendak memburuk-burukkan YB Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail. 
Sehubungan itu kami menyeru supaya pihak Umno-BN bersemuka dengan kami secara ‘gentleman’ dan tidak perlu menjaja fitnah. 
Yang menjalankan tugas 
Mohd Rashidi Pegawai
Khas kepada Dato Seri Dr Wan Azizah Dr Wan Ismail
Ahli Dewan Negeri Kajang.
 
30 April 2015

Ceh!! sudahlah mentekedarah gaji buta.. dia buat kerja bodoh pulak!!




from Anak Sungai Derhaka http://ift.tt/1EEJ47w

Post a Comment

This blog needed you to understand the word spam - never spam on this blog, although i will not moderate all of it, but you will learn it yourself, educate yourself

Powered by Blogger.