Halloween party ideas 2015

Berikut ini adalah berita malaysia dan informasi terbaru hari ini untuk pemerintah diraja malaysia, selamat membaca, dan jangan lupa berikan komentar dan berikan pendapat anda tentang apa yang anda baca hari ini. selamat beraktifitas

Mula-mula kita kena tahu apa pendapat Menteri Kewangan yang juga Presiden UMNO yang mengulas mengenai sama ada keruntuhan kewangan Greece akan memberi kesan kepada Malaysia.. 

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata krisis kewangan di Greece tidak akan memberi sebarang kesan sistemik kepada ekonomi Malaysia.

"Kita akan melihat kesan global tetapi saya mahu melihat perkembangan dalam tempoh sehari dua ini. Faktor utama Greece kekal sama ada ia sebahagian dari zon Eropah atau mereka akan menarik diri darinya. Kita (Malaysia) perlu melihat perkembangan ini.

"Kita juga perlu memantau dan melihat sentimen global dan bagaimana ia memberi kesan," katanya..

Itu kata Menteri Kewangan yang dibawah pentadbirannya hutang luar negara hingga Mac tahun ini telah mencecah RM768.1 bilion dan nilai ringgit juga berjaya dijadikannya paling rendah dalam masa 10 tahun..

Manakala ketika berkongsi pandangannya, Naib Presiden dan Ketua Penyelidikan Runcit Affin Hwang Investment Bank, Datuk Dr Nazri Khan, berkata butiran rundingan penyelesaian antara Greece dan pemberi pinjaman asing ternyata turut menjejaskan sentimen di seluruh dunia selain memberi kesan ke atas pasaran saham serantau.

Hmmm... Menteri Kewangan kata tak ada kesan.. Penganalisa pula kata memberikan kesan.. entahlah Najib..


Laporan berkaitan...




from Anak Sungai Derhaka http://ift.tt/1FMlVMj

Post a Comment

This blog needed you to understand the word spam - never spam on this blog, although i will not moderate all of it, but you will learn it yourself, educate yourself

Powered by Blogger.