Halloween party ideas 2015

Berikut ini adalah berita malaysia dan informasi terbaru hari ini untuk pemerintah diraja malaysia, selamat membaca, dan jangan lupa berikan komentar dan berikan pendapat anda tentang apa yang anda baca hari ini. selamat beraktifitas

Apa yang dipersoalkan oleh Pemuda UMNO tentang Nik Nazmi ini ada kebenarannya dan aku setuju kalau dikatakan kita perlu cermin diri sendiri dulu sebelum mempertikaikan orang lain dan menyerang peribadi orang lain.

Semalam dalam ucapan penggulungan Kongres Nasional PKR Nik Nazmi Nik Ahmad mendakwa usaha dilakukan Khairy Jamaluddin Abu Bakar selama ini untuk memenangi undi anak muda akan menemui kegagalan kerana masih setia dengan Datuk Seri Najib Razak meskipun presiden Umno itu dilanda dengan pelbagai skandal dan kontroversi.

Ketua Pemuda PKR itu dalam nada menyindir menasihati ketua Pemuda Umno itu supaya fokus menjadi bintang televisyen ekoran kegagalannya itu.

"Lihatlah kegagalan usaha ketua Pemuda Umno yang kononnya sederhana dan liberal. Beliau setia bersama presiden parti yang dibelenggu begitu banyak skandal dan kontroversi.

"Beliau tidak menghentikan kemusnahan hak-hak asasi dan kebebasan politik yang ada di negara ini. Pokoknya beliau sudah gagal kerana Umno sudah tidak mampu berubah.

"Nasihat saya kepadanya lebih baik fokus saja menjadi bintang televisyen!" katanya ketika berucap di Kongres Nasional Tahunan PKR ke-11 di Shah Alam semalam..

Persoalan utamanya disini ialah apa kena mengena Khairy Jamaluddin dengan PKR?

Kenapa perlu Nik Nazmi mengingatkan Khairy Jamaluddin yang usahanya untuk memenangi undi anak muda akan menemui kegagalan?.. biarkan.. tak perlu ditegur kerana ini akan menguntungkan pihak kita..

Sebagai seorang yang menjawat jawatan Ketua AMK dan Exco Kerajaan Negeri Selangor, beliau seharusnya lebih matang dalam berpolitik.

Selama beliau menjawat jawatan Ketua AMK dan Exco Selangor, apakah pencapaiannya?

Baca laporan ni..

SHAH ALAM – Pemuda Umno membidas Ketua AMK, Nik Nazmi Nik Ahmad susulan ucapannya pada penggulungan Kongres Nasional PKR hari ini yang menyerang ketuanya, Khairy Jamaluddin Abu Bakar. 
Exco Pemuda Umno, Ibdilillah Ishak berkata, politik sempit dengan cara menyerang peribadi Khairy tidak mencerminkan Nik Nazmi sebagai pemimpin yang kononnya intelektual dan progresif. 
“Sebagai seorang yang menjawat jawatan Ketua AMK dan Exco Kerajaan Negeri Selangor, beliau seharusnya lebih matang dalam berpolitik. Beliau perlu cermin diri dahulu sebelum menuduh dan menyerang peribadi orang lain. 
“Selama beliau menjawat jawatan Ketua AMK dan Exco Selangor, apakah pencapaiannya? Apa yang telah beliau anjurkan untuk anak muda Selangor selain hanya menyampaikan ceramah ataupun ucapan yang berunsur retorik politik semata-mata?,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini. 
Nik Nazmi hari ini melalui ucapan penggulungannya menyarankan agar Khairy fokus untuk menjadi bintang TV susulan kegagalannya dalam mengekang belenggu perkauman, menghentikan kemusnahan hak-hak asasi dan kebebasan politik serta kesetiaannya terhadap Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak yang dibelenggu banyak skandal dan kontroversi. 
Mengulas lanjut, Ibdilillah berkata, sepanjang Khairy menjadi Ketua Pemuda dan Menteri Belia dan Sukan, Ahli Parlimen Rembau itu tidak henti menganjurkan program, mencadangkan idea, polisi dan dasar yang memberi nilai tambah kepada orang muda Malaysia. 
“Pemuda Umno dibawah kepimpinan beliau mengambil pendekatan politik khidmat bakti. Pelbagai program yang telah dianjurkan dan pelbagai idea yang telah direalisasikan kerajaan. 
“Contohnya, berkait kos sara hidup rakyat, pemilikan rumah mampu milik, peluang pekerjaan, kadar gaji minimum, pendidikan dan berbagai lagi,” katanya. 
Sehubungan itu, beliau menyifatkan kenyataan Nik Nazmi itu sebagai satu helah untuk mengalih perhatian rakyat daripada krisis kepercayaan ahli AMK terhadapnya sekarang. 
“Saya difahamkan YB Nik Nazmi sedang berdepan krisis kepercayaan dalam AMK yang beliau sendiri terajui. 
“Namun menyerang peribadi YB Khairy bukanlah 'jalan keluar' daripada krisis politik dalaman yang serius dalam AMK itu,” katanya lapor Sinar Harian


Nasihat aku kepada Nik Nazmi.. lebih baik fokus kepada AMK..

from Anak Sungai Derhaka http://ift.tt/1Q7ruy3

Post a Comment

This blog needed you to understand the word spam - never spam on this blog, although i will not moderate all of it, but you will learn it yourself, educate yourself

Powered by Blogger.