Halloween party ideas 2015

Berikut ini adalah berita malaysia dan informasi terbaru hari ini untuk pemerintah diraja malaysia, selamat membaca, dan jangan lupa berikan komentar dan berikan pendapat anda tentang apa yang anda baca hari ini. selamat beraktifitas

Tahun 2015 sudah menghampiri penghujungnya cuma tinggal hanya dua hari lagi..adakah dalam masa dua hari ini Najib mampu menyelesaikan isu 1MDB seperti yang telah dijanjikannya pertengahan tahun 2015?

Adakah kita akan menyaksikan hampir 1,500 Ketua Penerangan dan Setiausaha Bahagian UMNO seluruh negara yang menganga mendengar kata-kata Najib di PWTC dikencing dengan jayanya oleh Najib?

Pada 14 Jun 2015 Najib Razak dengan penuh yakinnya memberi jaminan bahawa isu 1Malaysia Development Bhd (1MDB) akan dapat diselesaikan sebelum akhir tahun ini.

Percaya dengan auta Najib itu berkatalah seorang penjilatnya "1MDB adalah entiti perniagaan dan semua transaksi perniagaan yang diterangkan oleh Perdana Menteri di majlis itu berbeza dengan apa yang dikatakan di media sosial atau pembangkang.

"Bukan mudah untuk menguruskan perniagaan yang besar, ia mengambil masa dan beliau meminta rakyat supaya memahaminya.

"Berikan masa yang cukup kepadanya dan beliau akan menyelesaikan masalah 1MDB ini dalam masa beberapa bulan," katanya.

Kemudiannya ketika berucap merasmikan Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Rantau Panjang, Kelantan pada bulan 22 Ogos yang lalu sekali lagi Najib memberi jaminan hutang 1MDB sebanyak RM42 billion akan diselesaikan menjelang hujung tahun ini..

“Sebelum ini kita bagi masa enam bulan untuk selesaikan hutang tersebut, sekarang hanya tinggal lima bulan lagi. Saya yakin menjelang hujung tahun ini segala hutang 1MDB akan selesai,” katanya ketika itu.

Tak cukup dengan Najib muncul pula seorang Menteri pada 15 Oktober dalam Rancangan Soal Jawab TV3 berkaitan topik, 'Ekonomi Negara' mmenegaskan Isu berkaitan 1MDB akan diselesaikan sebelum akhir tahun..

"Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak) telah memberi kenyataan bahawa isu 1MDB akan diselesaikan dalam masa enam bulan bermakna sebelum hujung tahun ini," kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Abdul Wahid Omar.

"Ia diberi penekanan lagi apabila kerajaan mengambil langkah proaktif antaranya menjual aset 1MDB dan menggunakan hasilnya untuk membayar dan mengurangkan hutang.

"Proses ini akan dijalankan secara mesra pasaran dan telus," katanya ketika ditemu bual itu..

Pengerusi PAC, Datuk Hasan Arifin juga berkata, Jabatan Audit Negara dijangka menyiapkan laporan akhir berkaitan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) hujung tahun ini.

Tapi tak keluar-keluar lagipun...

Justeru, 2015 yang akan berakhir pada 31 Disember bukan sahaja turut dinanti-nantikan ahli UMNO, malah jutaan rakyat Malaysia yang masih berteka-teki tentang hutang syarikat 1MDB.

Adakah kita akan dikencing lagi oleh Najib??.. Bersamalah kita nantikan...




from Anak Sungai Derhaka http://ift.tt/1SlxmFj

Post a Comment

This blog needed you to understand the word spam - never spam on this blog, although i will not moderate all of it, but you will learn it yourself, educate yourself

Powered by Blogger.