Halloween party ideas 2015

Berikut ini adalah berita malaysia dan informasi terbaru hari ini untuk pemerintah diraja malaysia, selamat membaca, dan jangan lupa berikan komentar dan berikan pendapat anda tentang apa yang anda baca hari ini. selamat beraktifitas

Syed Akbar memberitahu The Malaysian Insider, blognya disekat sejak semalam tanpa sebarang amaran daripada pihak berkuasa.

"Saya sangat sedih dan tidak puas hati terhadap mereka menyekatnya. Ia sangat tidak adil, saya hanya seorang blogger. Saya bukan ancaman kepada negara ini atau kepada keselamatan negara atau untuk rakyat Malaysia."

Beliau berkata, ia mungkin disebabkan penerbitan surat kepada Tabung Haji.

Katanya, beliau juga ada menulis mengenai artikel Sarawak Report beberapa hari lalu. Ia merupakan laman web pemberi maklumat yang diharamkan di Malaysia.

"Saya juga menerbitkan semula artikel Wall Street Journal. Tetapi selain itu, tiada apa-apa yang memerlukan pihak berkuasa menyekat blog saya.

"Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak baru-baru ini berkata sudah tugasnya menjamin keselamatan semua rakyat Malaysia daripada pengganas. Tetapi saya tidak melihat blog saya sesuai dalam kategori ini.

"Blog saya sangat terkenal di Malaysia kerana menentang keganasan. Saya selalu menentang keganasan. Itulah mesej utama dalam blog saya. Jadi bagaimana mengharamkan blog saya dapat disamakan seperti apa yang beliau (Najib) katakan?"

Syed Akbar berkata beliau tidak akan mengemas kini blognya selagi ia masih disekat.

Beliau percaya terlalu sedikit pembaca akan tahu bagaimana mengelakkan pengharaman menggunakan pelayan proksi atau melaraskan pelayan DNS.

"Saya pada dasarnya kehilangan pembaca saya. Jika saya menulis sekarang, terlalu sedikit orang yang akan membacanya. Saya akan membuang masa saya. Saya tidak boleh berbuat apa-apa sekarang.

"Saya perlu memikirkan semula keadaan saya. Mungkin saya akan menulis buku," katanya.






from Anak Sungai Derhaka http://ift.tt/206Ypdc

Post a Comment

This blog needed you to understand the word spam - never spam on this blog, although i will not moderate all of it, but you will learn it yourself, educate yourself

Powered by Blogger.