Halloween party ideas 2015

Berikut ini adalah berita malaysia dan informasi terbaru hari ini untuk pemerintah diraja malaysia, selamat membaca, dan jangan lupa berikan komentar dan berikan pendapat anda tentang apa yang anda baca hari ini. selamat beraktifitas

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mungkin akan mengemukakan rayuan terhadap keputusan Peguam Negara yang telah melepaskan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak daripada kesalahan jenayah berhubung sumbangan dana RM2.6 bilion dan pinjaman RM4 bilion kerajaan kepada SRC International pada tahun 2011.

Pengarah Bahagian Operasi Khas SPRM Datuk Bahri Mohd Zin pada Selasa berkata terdapat 'kemungkinan besar' bahawa suruhanjaya itu akan mempertimbangkan untuk mengemukakan rayuan kepada Peguam Negara untuk menimbang semula keputusannya dalam 'kes mudah dan jelas'.

Bahri adalah salah seorang pengarah SPRM yang telah dipindahkan ke Jabatan Perdana Menteri pada 7 Ogos 2015, beliau kemudiannya dikembalikan semula ke jawatan asalnya tiga hari kemudian lapor mStar

Dan mStar juga melaporkan SPRM bercadang untuk merujuk keputusan Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi ALi berkaitan kes SRC International dan dana RM2.6 bilion kepada Panel Penilaian Operasi (PPO). 

PUTRAJAYA: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) memutuskan untuk merujuk keputusan Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi ALi berkaitan kes SRC International dan dana RM2.6 bilion kepada Panel Penilaian Operasi (PPO). 
Kenyataan yang dikeluarkan SPRM menyebut, perkara itu diputuskan pada mesyuarat khas pagi Rabu bagi membincangkan keputusan Peguam Negara yang mengarahkan pihaknya menutup kes berkenaan. 
"Pengurusan Tertinggi SPRM memutuskan untuk membentangkan kepada PPO, salah satu badan bebas yang dibentuk kerajaan bagi memantau perjalanan SPRM. 
"Salah satu terma rujukan PPO adalah memberi pendapat berhubung tindakan kes yang diputuskan untuk tidak dituduh oleh Pendakwa Raya," menurut SPRM. 
SPRM berkata, PPO dibentuk mengikut Akta SPRM 2009 bagi tujuan penilaian dan pertimbangan, selain satu lagi panel khas yang akan dilantik. 
PPO dipengerusikan Tan Sri Dr Hamid Bugo dan dianggotai Tan Sri Jawhar Hassan, Datuk Zamani Abdul Ghani, Datuk Azizah Arshad, Datuk Wan Abdul Wahab Abdullah, Prof Dr Normah Omar, Dr Sundramoorthy M Pathmanathan dan Lim Chee Wee. 
Semalam, Mohamed Apandi berkata, Jabatan Peguam Negara berpuas hati bahawa tiada kesalahan dilakukan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkaitan tiga kertas siasatan yang dikemukakan SPRM berhubung kes SRC International dan dana RM2.6 bilion. 
Mohamed Apandi berkata, beliau sudah mengarahkan ketiga-tiga kertas siasatan terbabit ditutup atau NFA/KUS, iaitu tiada tindakan lanjut (NFA)/kemas untuk simpan (KUS).





from Anak Sungai Derhaka http://ift.tt/1OYkksB

Post a Comment

This blog needed you to understand the word spam - never spam on this blog, although i will not moderate all of it, but you will learn it yourself, educate yourself

Powered by Blogger.