Halloween party ideas 2015

Berikut ini adalah berita malaysia dan informasi terbaru hari ini untuk pemerintah diraja malaysia, selamat membaca, dan jangan lupa berikan komentar dan berikan pendapat anda tentang apa yang anda baca hari ini. selamat beraktifitas

Cukuplah, kata Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan ketika memberi peringatan kepada kerajaan supaya tidak lagi menambil tokoh yang mempunyai rekod sebagai "pengkhianat".


Kata Mohd Razlan Muhammad Rafii tindakan mempercayai dan memberi peluang kepada orang seperti Datuk Mohamad Ezam Mohd Nor sangat berbahaya kepada Umno.

Malah kata Mohd Razlan tokoh seperti itu hanya akan menjadi Trojan horse kepada "tuannya" iaitu bekas ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Trojan horse merujuk kepada cerita purba Greek berkaitan strategi perisikan dan penyusupan ke kubu lawan bagi menjatuhkan sebuah pemerintahan.

ezam"Lain kali, kerajaan janganlah ambil orang yang ada rekod silam sebagai pemgkhianat lagi, bahaya dan akan jadi Trojan horse kepada tuan dia.

"Tuan (kepada) Ezam ini ialah Anwar," katanya dalam kenyataan semalam.

Mohd Razlan mengulas pengumuman bekas setiausaha Anwar - Ezam - yang meninggalkan Umno dengan alasan parti itu tidak lagi serius dalam perjuangan menentang rasuah.

Menurut Ezam, keputusan berkenaan diambil bagi mempertahankan prinsip perjuangannya dan demi melakukan perubahan di negara ini.

Ezam, 52, pernah berkhidmat sebagai setiausaha politik kepada Anwar ketika pemimpin pembangkang terbabit berada dalam kerajaan.

Ekoran penyingkiran Anwar, Ezam menyertai gelombang reformasi dan sempat menjadi ketua pemuda PKR antara 1999 hingga 2005.

Pada Mei 2008 Ezam yang selalu dikenang dengan kisah memiliki kotak-kotak berisi rahsia kerajaan, meninggalkan PKR dan menyertai Umno sebagai ahli seumur hidup ketika parti itu dipimpin Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Kira-kira setahun kemudian Ezam menafikan beliau memiliki kotak rahsia berkenaan.

Ezam kemudian dilantik sebagai anggota Dewan Negara pada Mei 2010.

Di bawah Datuk Seri Najib Razak Ezam diberikan jawatan Pengarah Komunikasi Kementerian Kewangan pada 2014.

Kata Mohd Razlan pengumuman Ezam meninggalkan Umno bukan sesuatu yang mengejutkan kerana dia memang tidak menunjukkan sikap ahli parti yang setia.

"Setelah diberi peluang untuk menjadi senator dan jawatan untuk menambah baik sistem yang ada, bukannya beliau melihat itu sebagai kerja dan tanggunjawab malahan mengambil peluang untuk menjadikan ia sebagai bahan untuk menikam kerajaan," katanya lapor Malaysiakini




from Anak Sungai Derhaka http://ift.tt/2cMDPb1

Post a Comment

This blog needed you to understand the word spam - never spam on this blog, although i will not moderate all of it, but you will learn it yourself, educate yourself

Powered by Blogger.