Halloween party ideas 2015

Berikut ini adalah berita malaysia dan informasi terbaru hari ini untuk pemerintah diraja malaysia, selamat membaca, dan jangan lupa berikan komentar dan berikan pendapat anda tentang apa yang anda baca hari ini. selamat beraktifitas

KUALA LUMPUR: Projek pembekalan input pertanian sektor padi bernilai RM1.4 bilion yang mengundang kontroversi baru-baru ini tidak sepatutnya ada tender, kata Presiden PKR, Anwar Ibrahim mengulas surat menteri menyokong tender diberi kepada Pertubuhan Peladang Kebangsaan (Nafas).

Beliau menjelaskan Nafas sebuah badan yang mewakili peladang dan petani kecil, dan rasional menteri adalah manfaat dan keuntungan daripada projek itu akan dapat disalurkan kembali kepada ahli-ahlinya.

Anwar berkata demikian selepas mendengar penjelasan menteri pagi tadi.

“Ini bermakna, pertamanya, ia tidak sepatutnya ada tender, jadi ini adalah isu teknikal,” katanya pada sidang media selepas melancarkan buku “Islam and Confucianism” di Institut Antarabangsa Pemikiran dan Tamadun (ISTAC) hari ini.

Anwar, yang disebut-sebut sebagai pengganti Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad, berkata menerusi Nafas, kementerian mahu pastikan pembekalan input padi diurus dengan cekap, telus dan memanfaatkan petani, terutama golongan miskin.

“Jadi isu benih dan baja itu, yang petani perlu beli, harganya mestilah berdaya saing,” katanya.

Anwar diminta pemberita menyatakan pendiriannya terhadap isu surat sokongan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Salahuddin Ayub kepada perdana menteri menyokong tender berkenaan diberi kepada Nafas, induk kepada 14 pertubuhan peladang negeri.

Salahuddin berkata tidak salah menulis surat sokongan itu kerana tender itu belum diputuskan dan akhirnya, ia akan memberi manfaat kepada 920,000 ahli Nafas dan bukan untuk perkayakan dirinya lapor FMT

from Anak Sungai Derhaka https://darisungaiderhaka.blogspot.com/2019/11/projek-tani-rm14-bilion-tak-sepatutnya.html

Post a Comment

This blog needed you to understand the word spam - never spam on this blog, although i will not moderate all of it, but you will learn it yourself, educate yourself

Powered by Blogger.