Halloween party ideas 2015

Berikut ini adalah berita malaysia dan informasi terbaru hari ini untuk pemerintah diraja malaysia, selamat membaca, dan jangan lupa berikan komentar dan berikan pendapat anda tentang apa yang anda baca hari ini. selamat beraktifitas

Peguam Muhammad Shafee Abdullah semalam membuat kenyataan bahawa berdasarkan "maklumat yang sangat dipercayai” tetapi tidak boleh disahkan oleh dirinya bahawa banduan itu pernah dibawa keluar pada Februari tahun ini.

Peguam yang mewakili bekas perdana menteri Najib Razak itu walau bagaimanapun, tidak mendedahkan identiti VVIP berkenaan.

"Di luar penjara, bukan di dalam penjara. Ini apabila dia sedang menunggu hukuman mati. Ini benar-benar langgar protokol, tetapi seperti yang saya katakan, saya tidak boleh mengesahkannya, saya sedang cuba untuk mendapatkan kepastian,” katanya.

Shafee membuat dakwaan berkenaan susulan tindakan Azilah yang memfailkan semakan kehakiman terhadap keputusan mahkamah persekutuan yang mendapati dirinya bersalah kerana membunuh warga Mongolia Altantuya Shariibuu pada 2006 dan hukuman mati yang dijatuhkan ke atasnya.

Hari ini...

JABATAN Penjara Malaysia mengesahkan bekas pegawai Unit Tindakhas (UTK) Azilah Hadri tidak pernah dibawa keluar dari Penjara Kajang sepanjang tahun ini.

Menurut kenyataan media jabatan itu di Kuala Lumpur hari ini, Azilah tidak pernah dibawa keluar dari Penjara Kajang sejak 15 April 2015.

“Kali terakhir dia dibawa keluar dari Penjara Kajang bagi urusan menghadiri perbicaraan di Mahkamah Majistret Sepang.

“Tugas mengiringnya bagi menghadiri perbicaraan itu dilakukan selepas Penjara Kajang menerima Perintah Mengemukakan Orang Dalam Jagaan dari Mahkamah Sepang mengikut Seksyen 30 Akta Penjara yang mengkehendaki banduan menghadirkan diri di mahkamah seperti mana masa dan tempat dinyatakan.

“Berdasarkan rekod, Azilah tidak pernah dibenarkan untuk dibawa keluar dari penjara untuk apa-apa jua urusan selepas tarikh itu,” katanya.

Kenyataan itu juga memaklumkan rekod lawatan dan perjumpaan juga menunjukkan Azilah dilawati sebanyak 34 kali oleh keluarga dan 15 kali oleh peguamnya sejak setahun lalu.

“Lawatan dilakukan seperti mana Peraturan 179 Peraturan Penjara 2000 berhubung lawatan kepada mana-mana banduan akhir.

“Oleh itu, sebarang kenyataan oleh mana-mana pihak yang menyatakan Azilah dibawa keluar dari Penjara Kajang pada tahun ini untuk menemui VVIP adalah tidak benar sama sekali,” katanya.

Laporan penuh silalah baca di SINI



from Anak Sungai Derhaka https://darisungaiderhaka.blogspot.com/2019/12/altantuya-penjara-nafi-dakwaan-shafee.html

Post a Comment

This blog needed you to understand the word spam - never spam on this blog, although i will not moderate all of it, but you will learn it yourself, educate yourself

Powered by Blogger.