Halloween party ideas 2015

Berikut ini adalah berita malaysia dan informasi terbaru hari ini untuk pemerintah diraja malaysia, selamat membaca, dan jangan lupa berikan komentar dan berikan pendapat anda tentang apa yang anda baca hari ini. selamat beraktifitas

Hanipa Maidin mencadangkan bekas perdana menteri Najib Razak memfailkan saman fitnah untuk menolak tuduhan beliau mengarahkan pembunuhan warga Mongolia, Altantuya Shaariibuu, berbanding membuat sumpah laknat.

Timbalan menteri di Jabatan Perdana Menteri itu, berkata rancangan Najib untuk membuat sumpah laknat esok hanya mempunyai sedikit nilai undang-undang.

“Anda tidak tertakluk kepada sebarang pemeriksaan balas.

“Najib boleh memfailkan saman fitnah terhadap penuduhnya jika dia percaya bahawa dia sedang difitnah. Ia diikuti di mana dia akan dikenakan pemeriksaan balas oleh peguam defendan,” katanya.

Semalam, Najib berkata beliau akan mengangkat sumpah laknat di Masjid Jamek Kampung Baru untuk menafikan dakwaan bekas pegawai polis Azilah Hadri.

Azilah, dalam akuan bersumpahnya mendakwa Najib, ketika menjadi timbalan perdana menteri, memberi arahan untuk membunuh Altantuya.

Bagaimanapun, Hanipa yang juga bekas peguam, berkata sumpah laknat di masjid adalah sama seperti “laluan sehala”.

Berdasarkan pengalamannya, beliau berkata pemeriksaan balas adalah cara terbaik untuk mendedahkan penipuan.

“Pada pandangan saya, memfailkan saman sivil terhadap penuduhnya adalah pilihan terbaik yang harus diambilnya daripada bersumpah pada mana-mana hari, di mana-mana tempat.”

Altantuya dibunuh pada Oktober 2006 di hutan di Puncak Alam berdekatan Shah Alam, Selangor, dengan tembakan ke kepala sebelum tubuhnya diletupkan.

Najib juga berulang kali menolak tuduhan penglibatannya dalam jenayah itu.

Azilah, bekas komando Unit Tindakan Khas, baru-baru ini memfailkan akuan berkanun untuk menyemak semula sabitan pembunuhan terhadapnya.

Seorang lagi bekas anggota polis, Sirul Azhar Umar lari ke Australia selepas Mahkamah Rayuan membebaskan dia dan Azilah daripada tuduhan membunuh Altantuya pada 2013.

Pembebasan mereka diterbalikkan Mahkamah Persekutuan pada 2015 lapor FMT



from Anak Sungai Derhaka https://darisungaiderhaka.blogspot.com/2019/12/sumpah-laknat-lebih-baik-najib-saman.html

Post a Comment

This blog needed you to understand the word spam - never spam on this blog, although i will not moderate all of it, but you will learn it yourself, educate yourself

Powered by Blogger.