Halloween party ideas 2015

Berikut ini adalah berita malaysia dan informasi terbaru hari ini untuk pemerintah diraja malaysia, selamat membaca, dan jangan lupa berikan komentar dan berikan pendapat anda tentang apa yang anda baca hari ini. selamat beraktifitas

Dalam satu kenyataan media semalam yang telah diadakan di Pejabat Keadilan di Seberang Jaya oleh Angkatan Muda Keadilan (AMK) Pulau Pinang dan Wanita Keadilan Pulau Pinang yang kini mempunyai jawatan dalam kerajaan negeri supaya melepaskan jawatan sebelum hujung tahun ini. 

Menurut ketua AMK Pulau Pinang, Asrol Sani Abd Razak, ini adalah ekoran dari kenyataan Ketua Menteri telah mengisytiharkan Pulau Pinang sebagai kerajaan Pakatan Harapan.

Angkatan Muda Keadilan (AMK) Pulau Pinang dan Wanita Keadilan Pulau Pinang menyokong penuh keputusan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng yang mengisytiharkan Pulau Pinang sebagai sebuah kerajaan Pakatan Harapan dokongan DAP, PKR dan Amanah.

"Saya mahu mereka (pemimpin Pas) melepaskan jawatan mereka, termasuk Salleh Man yang merupakan pemimpin Pas. Mereka diberi tempoh sehingga hujung tahun ini," kata Asrol.

Asrol turut menyentuh mengenai kedudukan Yang Dipertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP) yang kini disandang oleh pemimpin Pas akan digantikan dengan pemimpin dari PKR yang kini sedang memegang jawatan sebagai timbalan tersebut apabila tempoh jawatan berkenaan akan tamat hujung tahun ini.

Asrol yang ditanya pemberita adakah perkara ini telah dibawa ke pihak atasan memaklumkan, pihaknya telah membuat surat mengenai jawatan tersebut dan akan mengadakan satu mensyuarat bagi membincangkan mengenai perkara tersebut.

Itu adalah apa yang telah dilaporkan oleh sebuah portal berita semalam..

Berikut adalah kenyataan media pihak AMK dan Wanita KeAdilan Pulau Pinang sebagai pengesahan portal yang melaporkannya tidak memutar belit ayat..


Berikut adalah jawapan Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail bila ditanya mengenai perkara ini..

"Itu adalah pandangan peribadi mereka bukan pendirian parti,"  
"Mereka (PKR Pulau Pinang) ini 'isolated' jadi, ia hanya kenyataan mereka. Tapi ia tidak menjejaskan (hubungan PKR dengan Pas) kerana kita masih lagi meletakkan Datuk Salleh Man di tempatnya...tidak menjejaskan apa-apa.  
"(Kenyataan seperti itu memburukkan keadaan?) Kitakan parti terbuka, bolehlah jika nak cakap luahkan isi hati," katanya

Memandai-mandai rupa-rupanya AMK dan Wanita Penang ni..




from Anak Sungai Derhaka http://ift.tt/1iKyoMC

Post a Comment

This blog needed you to understand the word spam - never spam on this blog, although i will not moderate all of it, but you will learn it yourself, educate yourself

Powered by Blogger.