Halloween party ideas 2015



Penyusutan mendadak berat tubuhnya itu juga menyebabkan tak ada lagi keceriaan di muka Khairul Helmi yang sekarang ini sangat terpaksa menumpang kasih adik perem­puannya di Kampung Tok Panjang, dekat sini mulai sejak dua th..

lalu

Menurutnya, sejak mulai dua th. lantas sebagus sahaja disahkan menghidap penyakit itu, selera makannya mulai berkurangan serta berat tubuhnya juga menyusut sampai kurus kering.

Jadi keadaannya betul-betul menyedihkan kerana kadang-kala cuma dapat terlantar di rumah akibat penyakitnya itu serta terpaksa sekali dipapah oleh adiknya, Nurul Athirah, 24.

“Dulu badan saya pernah mencapai 100 kg jadi saya dikate­gorikan berbadan besar tetapi sehat serta bisa bekerja sebagai operator kilang dekat Perai.



vertical-align : baseline ; " “Namun semua beralih pada 2012 apabila saya disahkan menghidap diabetes yang kronik menyebabkan berat badan menyusut serta sekarang ini hanya bisa terlantar di rumah serta dijaga oleh adik wanita saya, ” katanya saat dijumpai di tempat tinggalnya disini hari ini. Imbuhnya, sejak mulai ibu bapanya berpisah, ibunya, Rosmah Sulaiman, 44, berkahwin lain serta sekarang ini menetap bersamaan bapa tirinya serta cuma sesekali datang menjenguk­nya di rumah. Terang Khairul Helmi, walau sedih dengan nasib yang menimpanya tetapi, dia reda serta pasrah atas ketentuan itu.

“Kalau bisa diputar kembali saat, saya mahu kembali sihat type dahulu serta tinggalkan amalan jelek sukai minum air berkarbonat sebagai puncak penyakit ini, ” katanya.

Selain itu, rekannya, Mahazan Mohamad, 34, berkata, dia tak menganggap Khairul Helmi jadi kurus akibat menghidap penyakit yang kronik lantaran menganggap rekannya itu sampai kini diet.

“Memang saya terperanjat bila dimaklumkan yang dia menghidap diabetes kronik kerana saya kira dia cuma berdiet. Apa pun saya tetaplah akan ada di sisinya serta berikan sokongan supaya dia
kembali sehat "

sumber http://www.mediainformasiislam.net/

from www.beritaokezonpost.com http://www.beritaokezonpost.com/2016/12/saudara-saudaraku-tolonglah-berhenti.html

Berita Terheboh dan terbaru untuk anda, dengan judul yang cukup membingungkan yang memang menjadi tren saat ini - Artikel - Saudara-Saudaraku Tolonglah,, Berhenti Membeli Minuman Ini "!! Ini Akibatnya "!!! Yuk di Share.. Karna Satu Share Dari Anda Telah di Tunggu Jutaan Orang diposting untuk memenuhi hasrat anda dan keingintahuan anda dan juga diposting untuk memenuhi isi blog supaya senantiasa hidup, Saudara-Saudaraku Tolonglah,, Berhenti Membeli Minuman Ini "!! Ini Akibatnya "!!! Yuk di Share.. Karna Satu Share Dari Anda Telah di Tunggu Jutaan Orang merupakan artikel khusus dan sudah banyak beredar di search engine google dengan berbagai macam tekniknya - entah itu teknik penguin dan teknik panda mereka, Saudara-Saudaraku Tolonglah,, Berhenti Membeli Minuman Ini "!! Ini Akibatnya "!!! Yuk di Share.. Karna Satu Share Dari Anda Telah di Tunggu Jutaan Orang dibaca ribuan kali khususnya pada blog brainbodymind.blogspot.com , silahkan share dan berkomentar pada Saudara-Saudaraku Tolonglah,, Berhenti Membeli Minuman Ini "!! Ini Akibatnya "!!! Yuk di Share.. Karna Satu Share Dari Anda Telah di Tunggu Jutaan Orang untuk mengeluarkan opini anda. Selamat Beraktifitas.

Post a Comment

This blog needed you to understand the word spam - never spam on this blog, although i will not moderate all of it, but you will learn it yourself, educate yourself

Powered by Blogger.