Halloween party ideas 2015

Berikut ini adalah berita malaysia dan informasi terbaru hari ini untuk pemerintah diraja malaysia, selamat membaca, dan jangan lupa berikan komentar dan berikan pendapat anda tentang apa yang anda baca hari ini. selamat beraktifitas

Ketua Pemuda PKR Wilayah Persekutuan Na'im Brundage hari ini membuat laporan polis terhadap satu akaun Twitter yang menuduh Presiden PKR Anwar Ibrahim sebagai dalang video seks yang mengaitkan timbalannya, Mohamed Azmin Ali.

Dalam kenyataan media, beliau berkata ciapan daripada akaun Twitter 'PecatFaekah' berkenaan perkara itu pertama kali dikesan pada 12 Jun lalu, tidak lama setelah video tersebut tular. 

Beliau juga memberikan beberapa contoh ciapan dengan salah satunya mendakwa Anwar - yang dua kali berdepan dakwaan liwat - menggunakan taktik sama yang dikenakan terhadapnya.

Anwar sentiasa menafikan dakwaan itu - pertama kali oleh Dr Mahathir Mohamad ketika pertama kali menjadi perdana menteri dan kedua oleh bekas perdana menteri Najib Razak.

Selepas PRU ke-14, Anwar diberi pengampunan diraja setelah tiga tahun menjalani hukuman penjara.

Sementara itu, ada juga ciapan akaun itu yang mendakwa Anwar marah terhadap Azmin yang setia kepada kepimpinan Dr Mahathir serta lantikan Latheefa Koya sebagai ketua pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Ketika berada dalam PKR, Latheefa dilihat sebagai individu yang berpihak kepada Azmin dan dikenali sebagai kritikal terhadap pandangan Anwar. Beliau keluar parti apabila dilantik mengetuai SPRM.

Na'im berkata beliau turut menamakan beberapa individu, yang dipercayainya sebagai pihak di belakang akaun Twitter itu, dalam laporannya.

"Tujuan laporan polis ini dibuat untuk menyeru polis menjalankan siasatan segera terhadap pengendali-pengendali akaun twitter yang telah banyak menabur fitnah dan tuduhan jahat terhadap Anwar Ibrahim menggunakan akaun twitter ini.

"Siasatan ini harus dilaksanakan segera untuk mendedahkan dalang di sebalik konspirasi untuk memburukkan nama Anwar dan memecahbelahkan perpaduan antara pimpinan tertinggi PKR," katanya lagi.

Azmin menyifatkan video seks itu sebagai komplot jahat untuk memusnahkan kerjaya politiknya. Beliau juga berkata yakin ia daripada pihak dalaman parti.

Anwar menafikan penglibatan dalam perkara itu yang kini dalam siasatan polis.



from Anak Sungai Derhaka https://darisungaiderhaka.blogspot.com/2019/06/akaun-twitter-tuduh-anwar-dalang-video.html

Post a Comment

This blog needed you to understand the word spam - never spam on this blog, although i will not moderate all of it, but you will learn it yourself, educate yourself

Powered by Blogger.