Halloween party ideas 2015

Berikut ini adalah berita malaysia dan informasi terbaru hari ini untuk pemerintah diraja malaysia, selamat membaca, dan jangan lupa berikan komentar dan berikan pendapat anda tentang apa yang anda baca hari ini. selamat beraktifitas

Seorang pemegang amanah sebuah yayasan berkepentingan Bumiputera bergelar 'Datuk' direman Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bagi disiasat atas dakwaan menyalahgunakan kedudukannya untuk kepentingan diri.


Perintah reman selama lima hari itu dikeluarkan Majistret Mohamad Amin Shahul Hamid di sini, Khamis.

Datuk yang memakai baju lokap SPRM berwarna jingga diiringi pegawai SPRM tiba di Kompleks Mahkamah Pulau Pinang pada kira-kira 10.30 pagi.

Anak kelahiran Pulau Pinang berusia 70 tahun itu yang juga seorang ahli perniagaan ditahan SPRM pada kira-kira 8.30 malam tadi di sini.

Usahawan terkemuka ini juga masih dan pernah diberi kepercayaan untuk memegang jawatan selaku pengerusi dan ahli lembaga pengarah pelbagai syarikat dan organisasi dalam pelbagai bidang termasuk permotoran, sukan, pelancongan dan industri pengeluaran.

Menurut sumber, perbuatan Datuk itu dipercayai telah mengakibatkan kerugian jutaan ringgit kepada anak syarikat milik yayasan sejak beberapa tahun lepas.

Beliau dipercayai menjual tanah milik anak syarikat yayasan itu kepada sebuah syarikat yang mempunyai kepentingan dengan harga jauh lebih rendah daripada harga asal tanpa melalui proses dan tatacara yang telah ditetapkan oleh anak syarikat yayasan berkenaan.

Selain itu, Datuk berkenaan yang merupakan pemegang amanah dan pengarah dalam anak syarikat yayasan itu disyaki membuat keputusan untuk menjual tanah-tanah berkenaan tanpa pengetahuan Ahli Lembaga Pengarah anak syarikat yayasan.

Beliau dipercayai akan mendapat sekurang-kurangnya satu peratus daripada nilai tanah yang dijual sebagai habuan lapor mStar





from Anak Sungai Derhaka http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2017/03/pemegang-amanah-bergelar-datuk-ditahan.html

Post a Comment

This blog needed you to understand the word spam - never spam on this blog, although i will not moderate all of it, but you will learn it yourself, educate yourself

Powered by Blogger.